.jpg)
According to the law, upon the expiry of the land use term in investment projects, if the investors wish to continue implementing the project, they must carry out procedures for extending the land use term. In cases where the State approves the extension, the investors shall be required to make an additional payment in accordance with the law. In addition, clause 8 Article 81 of the Land Law 2024 states that:
“8. If the State allocates, leases out land, permits land repurposing, recognizes LURs, receives LURs by conveyance for execution of an investment project but the land is not used for 12 consecutive months from the date of actual land receipt (or the land use is behind schedule by 24 months if land is not put into use or put into use behind schedule), the investor shall be given a land use deferral of up to 24 months and has to pay the State an amount equal to land levy and land rent accrued over the deferral period. If the investor does not put the land into use upon expiration of the deferral period, the State will repossess the land without land-related recompense, property affixed to the land, and the residual land value”.
Therefore, based on the aforementioned regulations, if the investment projects fall behind schedule in land use, the investor shall carry out procedures to request an extension of the land use term and make an additional payment as prescribed by law. According to the guidelines under Article 15 of Decree No. 103/2024/ND-CP, additional payment upon project extension as prescribed in clause 8 Article 81 and point dd clause 1 Article 153 of the Land Law 2024 is calculated as follows:
If the project developer is permitted to extend the land use term of a project according to the provisions of clause 8 Article 81 of the Land Law, in addition to the land levy payable, an additional amount must be paid to the State calculated as follows:
Note:
- If the extended period of time has an incomplete month, the incomplete month shall be rounded up to 01 month if it is 15 days or more, and rounded down to 0 month (no additional payment) if it is less than 15 days
- The regulations on deduction of budget for recompense, support and resettlement and the regulations on exemption and reduction of land levies do not apply to the amount specified in Clause 1 Article 15 of Decree No. 103/2024/ND-CP.
Example: The investor of the Vincom commercial and service Urban Area project located in Truong Vinh ward, Nghe An province, wishes to extend the land use term for an area of 2,000 square meters for a period of 15 months, the land price, according to the land price list issued by the People’s Committee of Nghe An province at the time when the competent State authority issues the decision on land use term extension, is 12,500,000 VND/m2. Calculating the additional payment due upon project extension.
Apply the aforementioned formula, we have:
Additional payment = 2,000 m2 x 12,500,000 x 2% x 15 = 625,000,000 VND
To conclude, the additional payment upon project extension in this case is 625,000,000 VND.
.jpg)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Other Articles
- HƯỚNG DẪN VỀ ĐỊNH GIÁ ĐẤT THEO PHƯƠNG PHÁP THU NHẬP / GUIDANCE ON LAND VALUATION USING THE INCOME-BASED METHOD
- QUYẾT ĐỊNH SỐ 36/2025/QĐ-TTg BAN HÀNG HỆ THỐNG NGÀNH KINH TẾ VIỆT NAM
- NHÌN TỪ DỰ THẢO BẢNG GIÁ ĐẤT 2026 Ở HÀ NỘI: “CHI PHÍ ĐẦU VÀO TĂNG, LÀM SAO GIẢM ĐƯỢC GIÁ NHÀ?” / FROM THE DRAFT OF HANOI’S LAND PRICE TABLE IN 2026: “WITH INPUT COSTS RISING, HOW CAN HOUSING PRICES BE REDUCED?”
- QUY ĐỊNH PHÁP LUẬT VÀ THỰC TIỄN ÁP DỤNG BIỆN PHÁP PHONG TỎA TÀI SẢN TRONG TỐ TỤNG DÂN SỰ / LEGAL PROVISIONS AND PRACTICAL APPLICATION OF THE MEASURE OF ASSET FREEZING IN CIVIL PROCEEDINGS
- NHÀ ĐẦU TƯ NƯỚC NGOÀI THỰC HIỆN HOẠT ĐỘNG ĐẦU TƯ GIÁN TIẾP NƯỚC NGOÀI TẠI VIỆT NAM ĐƯỢC MỞ VÀ SỬ DỤNG TÀI KHOẢN ĐẦU TƯ GIÁN TIẾP TỪ NGÀY 16/6/2025 / FOREIGN INVESTORS ENGAGING IN INDIRECT FOREIGN INVESTMENT IN VIETNAM SHALL BE ENTITLED TO OPEN AND UTILISE
- REFORM OF INHERITANCE REGULATIONS TO ENSURE THE DEVELOPMENT OF THE PRIVATE ECONOMY / CẢI CÁCH CHẾ ĐỊNH THỪA KẾ NHẰM BẢO ĐẢM PHÁT TRIỂN KINH TẾ TƯ NHÂN
- TỔNG HỢP CÁC MẪU HỢP ĐỒNG THUÊ NHÀ CỦA 11 QUỐC GIA / COLLECTION OF RESIDENTIAL TENANCY AGREEMENT TEMPLATES FROM 11 COUNTRIES
- CÔNG VĂN SỐ 13629/BTC-DNTN CỦA BỘ TÀI CHÍNH VỀ VIỆC TRẢ LỜI CÁC ĐỀ XUẤT LIÊN QUAN ĐẾN CÁC KHÓ KHĂN, VƯỚNG MẮC DO QUY ĐỊNH PHÁP LUẬT TRONG LĨNH VỰC TÀI CHÍNH, ĐẦU TƯ
- TỔNG HỢP LUẬT GIAO DỊCH ĐIỆN TỬ CỦA MỘT SỐ QUỐC GIA TRÊN THẾ GIỚI / COLLECTION OF LAW ON ELECTRONIC TRANSACTIONS OF SOME COUNTRIES IN THE WORLD
- TỔNG HỢP MỘT SỐ MẪU HỢP ĐỒNG DO CHÍNH PHỦ VƯỚNG QUỐC ANH BAN HÀNH / COLLECTION OF SOME CONTRACT BOILERPLATES ISSUED BY THE UNITED KINGDOM’S GOVERNMENT
- TUYỂN TẬP LUẬT XÂY DỰNG CỦA 10 QUỐC GIA TRÊN THẾ GIỚI / COLLECTION OF CONSTRUCTION LAW OF 10 COUNTRIES IN THE WORLD
- TỔNG HỢP LUẬT HÒA GIẢI CỦA MỘT SỐ QUỐC GIA / COLLECTION OF MEDIATION LAW OF SOME COUNTRIES
- TỔNG HỢP BẢN ÁN CỦA TÒA ÁN VƯƠNG QUỐC ANH VỀ TRANH CHẤP LIÊN QUAN ĐẾN NHÀ Ở, BẤT ĐỘNG SẢN / COLLECTION OF JUDGMENT BY THE UNITED KINGDOM COURTS ON HOUSING AND REAL ESTATE DISPUTES
- TỔNG HỢP 10 MẪU HỢP ĐỒNG TRONG LĨNH VỰC LAO ĐỘNG PHỔ BIẾN TẠI VƯƠNG QUỐC ANH / COLLECTION OF 10 COMMON TYPES OF EMPLOYMENT CONTRACTS IN THE UNITED KINGDOM
- GIẢM VỐN ĐIỀU LỆ TRONG TRƯỜNG HỢP CỔ ĐÔNG GÓP CHƯA ĐỦ VỐN / REDUCTION OF CHARTER CAPITAL IN CASE OF INCOMPLETE CAPITAL CONTRIBUTION BY SHAREHOLDERS
- THỜI HIỆU TRUY CỨU TRÁCH NHIỆM HÌNH SỰ ĐỐI VỚI TỘI GIAO CẤU VỚI TRẺ EM / STATUTE OF LIMITATIONS FOR CRIMINAL PROSECUTION IN THE CRIME OF SEXUAL INTERCOURSE WITH A MINOR



